Facials, verhuizen en eindelijk een weekend vrij!!

18 augustus 2016 - London, Verenigd Koninkrijk

Joehoe lieve familie en vriendjes, daar ben ik weer!

Na een hele tijd weer een verslag van mijn avonturen hier. Heb het de laatste tijd zo druk gehad, en zo veel meegemaakt dat het verhalen schrijven er niet van is gekomen.

In mijn vorige verslag heb ik vol enthousiasme verteld over mijn specialisatie Ionithermie. De maandag na dit verslag ging ik beginnen met deze cursus. Helaas is dit niet doorgegaan.. Het bleek dat je niveau 4 moet hebben gehad op school, (allround schoonheidsspecialiste moet zijn) wat ik dus niet heb gedaan omdat ik voor pedicure heb gekozen. Deze maandag ben ik meteen doorgeschoven naar een andere les. Dit was voor mij even een flinke klap omdat ik dolblij was met deze specialisatie en hier ook zo op gehoopt had. Maar ik heb me er meteen overheen gezet en ben meteen vol gegaan voor mijn andere cursus.

In die week ben ik begonnen met Elemis Facials. Elemis is het merk waar wij mee gaan werken. Dit betekend dat je dus allemaal verschillende gezichtsbehandelingen gaat doen. De facials zijn zo leuk om te doen, zat hier gelukkig helemaal op mijn plek en heb dit ook alweer een week geleden met succes afgerond! Yes!!

De zelfde drukke week kreeg ik nog meer nieuws, ik werd uit de les gehaald om naar een meeting te gaan. Ik had geen flauw idee waar dit over kon gaan dus was natuurlijk zenuwachtig (zoals altijd) en had kriebels in mn buik. Het bleek een meeting te zijn voor alle meiden die gaan verhuizen van de YMCA naar een gastgezin. Ik was de enige van mijn klas die moest gaan verhuizen hier baalde ik echt zo erg van. Heel veel meiden vinden de ymca verschrikkelijk. Het eten is niet zo lekker, kamers zijn oud etc. Ik vond het er geweldig, voor het eerst op kamers wonen en dan in Londen is niet slecht toch? En dan is het ook nog het grootste studentenhuis dat je ooit zal zien. Zo veel leerlingen!
Elke avond gingen wij in een openbare ruimte zitten leren met alle mensen. Van beauty tot hairdressers en personal trainers. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen. Dus dit mis ik natuurlijk wel!

Gelukkig zit mijn gastgezin precies tussen school en de ymca in. Dus ik kan snel op en neer. En mijn gastgezin is geweldig! Mijn kamer is zo mooi en groot. Ik heb zelfs een 2p bed en een balkon met een uitzicht daar zeg je U tegen!!! De foto ga ik hier zeker op zetten zodat ik jullie jaloers kan maken. De mensen waar ik nu bij verblijf zijn zo lief, koken heerlijk voor mij. En ze hebben ook nog 2 kleine kinderen, een meisje van 7 en een jongen van 3. Het huis is echt prachtig, typisch engels huis, met een heerlijke badkamer. Regendouche, zo'n prachtige losse badkuip en alles in een mooie landelijke stijl.

Oh nog iets.. De verhuizing was op de dag dat ik voor het eerst kon uitslapen in 3 weken fulltime school!!! De dag ervoor was ik wel vrij, maar toen ben ik met de meiden naar Londen centrum geweest. Oftewel vroeg op en lekker de toerist uithangen! Wat is dit een prachtige stad! De fotos zal ik ook toevoegen om jullie nog meer jaloers te maken, hahah!

Na deze heftige week vol veranderingen heb ik echt een van de leukste weken hier gehad! Alles is uiteindelijk heel goed voor mij uitgepakt omdat ik alles over me heen heb laten komen en er weer vol voor ben gegaan. Heb het even moeilijk gehad, en kris dit was het moment dat ik je kaart heb gelezen. Toen stroomde de tranen al helemaal over mn wangen! De meiden hier kregen zelfs allemaal rode oogjes, Ja echt waar!!

Dit weekend ben ik lekker vrij en gaan we stappen met de meiden en een aantal andere leerlingen waarschijnlijk. Zin in!! En ein-de-lijk uitslapen in mijn 2p bed! Halleluja can't wait!

Een aantal meiden uit mijn week 1 klas hebben vandaag details gekregen! En andere zijn zelfs al weg! Klinkt echt fantastisch. Sommige gaan op world cruise, maar ze hebben allemaal geweldige bestemmingen. De kans is groot dat ik volgende week donderdag mijn details krijg met allemaal andere meiden in de conferance room. En dan is dit misschien wel mijn laatste weekendje in Londen... Spannend!

Voordat ik het vergeet, toen mijn 2 lieve lieve kamergenootjes emma en jennifer weg gingen heb ik 1 nieuwe gekregen.. ai ai dit was me toch wat.
Normaal komen er elke zondag nieuwe jongens en meiden aan, en die beginnen dan maandag op school. Het was volgens mij een dinsdag? Heb geen flauw idee van dagen en tijd hier. kan 2 weken geleden zijn, misschien wel 3.
Ik lag het bed van jennifer omdat dat dat dichtbij het stopcontact was, en Marijn was bij mij om te studeren en lag op mijn bed. Op dat moment komt er opeens een meisje binnen. Het aller eerste wat ik dacht was, HUH? Hoezo werkt jou pasje in mijn slot?!! Wat is hier aan de hand! Toen zag ik 2 grote koffers en dacht ik shit! Mijn nieuwe kamergenootje natuurlijk. Dit was op dezelfde dag als jennifer was vertrokken, dus dit zag ik totaal niet aankomen. Toen ik vol verbazing mijzelf ging voorstellen aan haar kreeg ik geen hand terug en kwam ze een beetje arrogant over. Maar dit trok uiteindelijk wel bij gelukkig. Na 2 dagen kwam ik thuis van school en kwam ik er na een uur ofzo achter dat ze er nog steeds niet was. Toen begon ik rond te kijjken en zag ik dat al haar spullen weg waren. Geen koffer, schoenen jasjes, niks! Alleen nog een reep toblerone was over.... (yes). Ik snapte er niks van dat ze al weg was. Maar had wel al besloten dat ik die reep op ging eten natuurlijk. Ze is weg en heeft een helemaal nieuwe reep laten liggen?!
Ik heb 2 dagen gewacht met openen en ze is niet terug gekomen, dus ik dacht die is al naar haar schip toe. Die komt niet meer terug. Dus ik en Marijn zijn begonnen aan die heeerlijke toblerone van haar. Wat denk je... Die zelfde avond gaat de deur open. Hello Im back!! Het eerste wat marijn en ik dachten was, SHIT die toblerone!!!! Die lag half opengemaakt langs mijn bed. Gelukkig ging ze meteen naar buiten om te roken. Marijn en ik kregen natuurlijk helemaal de slappe lach en wisten niet wat we moesten doen met die half opgegeten reep.. Omdat het zo'n klein grietje was hadden we besloten om het in mijn kast te doen omdat ze daar niet bij kan. (hahaha zo gemeen dit). Die zelfde avond vroeg ze opeens aan mij; Have you seen my toblerone? Ik dacht, nu kan ik er echt niet meer onderuit en moet ik het wel zeggen. Dus ik zei: Uhmm yes. zegt ze; Did you eat it? Ik zeg weer; umm yes met een boei van een kop. Zegt ze opeens Ohhh that's okay i left it for you! Ik dacht HUH WHAT?! Je vind mij volgens mij niet eens aardig! Hahaha wat een gedoe om een reep toblerone. (Wat overigens wel een giga lekkere reep was).

Toedeledokie allemaal, en ik hoop snel weer tijd te hebben om mijn avonturen richting Nederland te sturen! Nog steeds groetjes van Henrica! En hele dikke kusjes!

1. Tante Annemarie:
    18 augustus 2016
    Hey Lieke,
    Je schrijft prachtige verhalen. Het is iedere keer weer leuk om ze te lezen. Wij vinden het heel bijzonder wat je allemaal mee maakt. En je slaat je er ijzersterk doorheen. Super. We kijken uit naar je volgende avontuur. Groetjes uit Heusden
  2. Angelique Roelofs:
    19 augustus 2016
    Hoi Lieke,
    Wat een avonturen! Je schrijft erg leuk! Ik heb respect voor hoe je met al die teleurstellingen en veranderingen omgaat! Jij gaat er helemaal komen! Veel plezier dit weekend.