Witte pakken, rode dubbeldekkers en een hele boel meiden!

1 augustus 2016 - London, Verenigd Koninkrijk

Hola guapas!

Hier mijn aller eerste verhaal vanuit het ontiegelijke drukke maar o zo leuke Londen!

Voordat het zo ver was heb ik nog even kunnen genieten thuis van alle gezellige bezoekjes, terras avondjes, bbq's, dinners, en dikke knuffels. Bedankt allemaal voor de dikke knuffels en tranen!

Na een emotioneel afscheid met het thuisfront was het dan zo ver, met dikke rode ogen door de douane in mn eentje. Daar sta je dan opeens alleen.. Wat doe je dan?
Duty free shoppen natuurlijk! Na het shoppen richting de gate, waar ik een hele tijd heb gezeten aangezien ik vertraging had. De vlucht zelf stelde echt niks voor, omhoog en meteen weer omlaag. Eenmaal aangekomen op Heathrow (nondeknetter wat is dit vliegveld groot!!) moest ik opzoek naar een oystercard. Dit is een kaart voor het openbaar vervoer in Londen. Na een uur rond te hebben gesjokt met mn zware spullen kwam ik verwilderd bij de taxi's aan, eindelijk richting de YMCA!

De YMCA is een soort hostel voor alle steiner leerlingen en een hele hoop andere mensen, waaronder daklozen/junks en andere rare vogels. Bij de receptie kwam ik meteen een meisje tegen wat mijn kamergenootje werd. De lieve en ontzettend grappige Jennifer uit Ierland. Groot pluspunt, deze meid is kapster en doet elke ochtend mijn haar! Ahaha lucky me!
Natuurlijk gingen wij meteen de omgeving verkennen. Toen we terug kwamen was er nog een nieuw meisje in onze kamer, Emma uit Barcelona! Nog een groter pluspunt, dit is kapster nummer 2! Helaas zijn kapsters ongeveer 1 week in Londen en dan meteen door naar hun schip. Dus vanaf morgen moet ik zelf mijn haren doen elke dag.. Ai ai ai!
Het klikte meteen super goed met mijn kamergenootjes en we zijn super hecht geworden.

Maandag 25 Juli had ik mijn aller eerste dag op de training academy. Deze dag werden alle nieuwe leerlingen om 06:15 opgehaald om naar de dokter te gaan voor een medisch onderzoek. Het onderzoek werd gedaan bij de dokter thuis, in de tuin stond een mega grote super deluxe schuur omgebouwd tot praktijk. Echt prachtig! In de grote zaal stonden een paar oldtimers gewoon voor de show, en in zijn kantoor hingen allemaal trotse foto's van hem met zijn oldtimers. Toen we klaar waren met het onderzoek werden we naar een kliniek gebracht om een X-Ray te laten maken. Toen ik buiten stond te wachten stond ik te kletsen met een meisje, en toen kwam ik er pas achter dat ik niet de enige nederlander ben!
Marijn en ik zijn natuurlijk meteen bevriend geraakt! Terwijl ik dit typ zit ze ook tegenover mij te leren, en natuurlijk zitten wij ook te eten! Duh! Wij kunnen het super goed met elkaar vinden, en zijn alles samen aan het ontdekken hier. Echt heel erg blij met dit vriendinnetje! Ze zal nog vaker voorkomen in mn beruchte verhalen!

Na een hele intensieve en ongelofelijke zware week, heb ik al super veel geleerd. Wow wat is dit anders als het ROC! Hier is het duidelijk wat wel en niet mag, en luisteren zal je! Op onze 2 dag moesten we ons presenteren aan alle leerlingen van week 1, en degene die het schip voor elke student uitkiest en de directrice. Oftewel, zorg ervoor dat dit super goed gaat want op dit moment kiezen ze al een schip en functie voor je uit. Mijn presentatie ging super goed! Kwam goed uit mijn woorden, alles verteld, duidelijk en voor mijn gevoel stond ik er heel zelfverzekerd bij. Dus ik ben heel erg benieuwd wat ze voor mij in petto hebben. A.s zaterdag hoor ik waar ze mij in gaan specialiseren, dat kan zijn Elemis facial, La therapie electrical facials of Ionithermie electrical body treatment.

Deze week hebben we een assesment gehad van de Deep Tissue Massage, helaas heb ik deze niet behaald. Terwijl ik de dag ervoor ik het met mijn oefen assesment het super goed heb gedaan en deze wel had behaald. Dat betekend dat ik heel week 1 moet herhalen en ik niet door mag deze week voor mijn specialiteit. Echt super balen, maar ik ga er vol voor en laat zien dat ze het helemaal verkeerd hebben!!

Na 7 dagen achter elkaar volle lesdagen gehad te hebben vonden de meiden en ik het tijd voor een fatsoenlijke maaltijd! Ein-de-lijk! We zijn met een grote groep gaan uiteten en het voelde alsof we een heel weekend vrij hebben gehad, zo fijn om even weg te zijn! De volgende morgen helaas wel weer gewoon om 05:30 de wekker voor nog een 6 dagen les erachter te plakken.

Nu weer vol aan de studie, en afscheid nemen van mijn lieve kamergenootjes. Ze gaan mij allebei verlaten voor een schip! Heel jammer dat ik nu al afscheid van ze moet nemen, maar zo gaat het hier!

Dit is voorlopig wel weer even genoeg, jezus wat een lang verhaal!

Nog een fun fact! Omdat ik bij de gemeente ingeschreven sta als H.F Wijnen, noemt iedereen mij hier Henrica. Op alle papieren staat Henrica, zelf op mijn naamkaartje. Met presentaties moet ik zeggen: Good afternoon ladies and gentlemen, My name is Henrica and i am a beauty therapist...

Hele dikke vette plakkerige smakkerd vanuit London!
Duim allemaal voor een goede specialiteit voor mij!

1. Sandra wijnen:
    1 augustus 2016
    Hé Lieke, super leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden! Leuk geschreven zo heb je het gevoel heel dichtbij te zijn. Jammer dat je de week over moet doen maar dan ben je straks wel dubbel zo goed
    Toi toi toi we duimen voor je!

Greetings from Asten
  2. Ilse Maas:
    1 augustus 2016
    Wauw Lieke super leuk om te lezen! Echt heel mooi geschreven haha, wordt straks een boek ik weet het zeker...Klinkt echt fantastisch en hele leuke foto's. Wel pittige dagen en ik duim voor je dat je een goede specialiteit haalt maar daar twijfel ik niet aan! Heeel veel succes en nog super veel plezier!! Groetjes uit het altijd spannende Asten ;))
  3. Marieka Leenders:
    2 augustus 2016
    Lieve Henrica,

Wat een leuk verhaal!! Zo goed om te horen dat je leuke mensen hebt leren kennen, je presentatie zo goed ging en je af en toe iets fatsoenlijks te eten krijgt :p

Succes met herhalen, duim voor je!

xx Maria (herkenbaar probleem met de namen hahaha)
  4. Anouk Verkroost:
    2 augustus 2016
    Super leuk geschreven Liek! Komt helemaal goed met die toets, even knallen deze week en dan sleep je 'm binnen! Had natuurlijk niet anders verwacht dan dat je presentatie goed ging, jou zetten ze gewoon op t beste schip dat er is. Ben benieuwd naar je specialisatie!

Liefs Anouk (We missen je wel al hoor :(..)